Renault Captur Forums banner

Kody błędów bez EML

10K views 7 replies 4 participants last post by  Alain blin  
#1 ·
Cześć wszystkim, jestem nowy w tej grupie. Moja mama ma Renault Captur. Używałem mojego narzędzia diagnostycznego Carly w Capturze 0,9l tce mojej mamy, aby sprawdzić, czy są jakieś kody błędów, pojawiło się 17 kodów. Usunąłem je i 11 wróciło od razu. Nie znam się na kodach błędów, ale główny kod mówił "obwód sondy lambda: obwód otwarty" DTC224413. Czy ktoś wie, co to może oznaczać? Czy sonda lambda się psuje?

To mylące, ponieważ daje mi listę potencjalnych kodów błędów i teraz martwię się, że samochód nie jest bezpieczny dla mojej mamy. Wkrótce będzie miał przegląd, więc zakładam, że wszystko się tam pokaże, ale każda pomoc jest mile widziana!
 
#2 ·
Jeśli EML się nie wyświetla, prawdopodobnie nie ma się czym martwić. Czy Carly wymieniła DTC jako "poważny" lub "niepoważny"? Nie rozpoznaję kodu, ale możesz spróbować tego (awaria sondy lambda doprowadziłaby do kodów emisji, EML i problemów z wydajnością)...

Włącz zapłon, uruchom pojazd i pozostaw go na biegu jałowym przez co najmniej 30 sekund.
Następnie jedź pojazdem przez co najmniej pięć minut z prędkością powyżej 40 km/h.
Na koniec pozostaw pojazd na biegu jałowym przez co najmniej 30 sekund przed wyłączeniem go. Cały cykl jazdy musi trwać co najmniej 10 minut i bez wyłączania lub włączania zapłonu podczas testu.
Ten wzorzec jazdy powinien umożliwić komputerowi wyczyszczenie dowolnego stałego kodu, jeśli problem został naprawiony i nie powraca.

Niektóre kody DTC są określone jako stałe i nie mogą być wyczyszczone przez twoje narzędzia skanujące. Potrzebują określonego cyklu pracy (powyżej), aby zademonstrować ECU, że problem zniknął.
 
#3 ·
Jeśli EML się nie wyświetla, prawdopodobnie nie ma się czym martwić. Czy Carly wymieniła DTC jako "poważny" lub "niepoważny"? Nie rozpoznaję kodu, ale możesz spróbować tego (awaria sondy lambda doprowadziłaby do kodów emisji, EML i problemów z wydajnością)...

Włącz zapłon, uruchom pojazd i pozostaw go na biegu jałowym przez co najmniej 30 sekund.
Następnie jedź pojazdem przez co najmniej pięć minut z prędkością powyżej 25 mil na godzinę.
Na koniec pozostaw pojazd na biegu jałowym przez co najmniej 30 sekund przed wyłączeniem. Cały cykl jazdy musi trwać co najmniej 10 minut i bez włączania lub wyłączania zapłonu podczas testu.
Ten wzorzec jazdy powinien umożliwić komputerowi wyczyszczenie dowolnego stałego kodu, jeśli problem został naprawiony i nie powraca.
Carly wymieniła to jako "uważaj", próbowałem to wyczyścić, ale natychmiast wróciło, więc spróbuję powyższego, aby sprawdzić, czy to pomoże.
Wygląda na to, że nie ma się czym martwić, tylko dziwne, że to wyczyściłem i wróciło.
 
#7 ·
Na podstawie tego, że większość głównych dealerów (i nie tylko Renault) nie przeprowadza kontroli kodów błędów podczas wykonywania serwisu, jeśli nie świeci się żadna lampka ostrzegawcza, nie ma się czym martwić. Byłem dość zdumiony, gdy dowiedziałem się o tym zaledwie kilka lat temu; wiem, że chcieliby obciążyć Cię kosztami roboczogodziny za przeprowadzenie kontroli diagnostycznej, ale gdyby coś było nie tak, zgłosiliby to i zasugerowali, abyś zapłacił za wykonanie naprawy.