Renault Captur Forums banner

Achterklep handgreep

4.7K views 5 replies 5 participants last post by  Joann Mahar  
#1 · (Edited)
De handgreep van de achterklep/kofferbak van mijn Captur uit 2017 zit los. Advies over hoe de handgreep aan de deur is bevestigd, wordt gewaardeerd.
Bedankt.

#2 ·
De handgreep van de achterklep/kofferbakdeur van mijn Captur uit 2017 zit los. Advies over hoe de handgreep aan de deur is bevestigd, wordt gewaardeerd. Bedankt.
Verwijder het paneel aan de binnenkant en de handgreep wordt vastgezet met 4 moeren van tien mm. De deurgreep is volledig van plastic en de plek waar de bouten aan de binnenkant passen, breekt gemakkelijk. Zeer slecht ontwerp

#3 ·
Hallo, ik ben hier nieuw. Ik heb onlangs een 2016 1.5dci automaat aangeschaft. De handgreep achter voelde altijd los aan en is laatst kapot gegaan. De plastic beugel is afgebroken en slechts 1 van de 4 bouten zat op zijn plaats. Ik heb een nieuwe. Heeft iemand er al een geĂŻnstalleerd? Moet je hem van binnenuit de kofferbak bevestigen? Bedankt Robin

#4 ·
Ja, je moet de bekleding van de kofferbak verwijderen om bij de bevestigingsbouten te komen. Het zou vrij eenvoudig moeten zijn... uit mijn geheugen heb je een set Torx-schroevendraaiers nodig en misschien een trim-pry-tool om het plastic van de achterklep te halen als je alle bevestigingen hebt verwijderd.