Renault Captur Forums banner

Dashcam bedradingsaansluitingen in zekeringkast

41K views 31 replies 19 participants last post by  Rizmo  
#1 · (Edited)
Vandaag een Dashcam geïnstalleerd en dacht dat ik de bedradingsaansluitingen op de positieve zekeringkast en aarde in foto's zou delen. Ik heb bedrading aangesloten op de sigarettenaansteker positie 32, wat een contactschakelaar live is, dus ideaal met een piggyback zekering. Hopelijk kun je op de foto zien welke positie het is. De aardepositie bevindt zich achter het zijpaneel van het dashboard, dat met wriktools kan worden verwijderd. Ik heb de camerabedradingsset gekocht bij Amazon, die alles bevat wat je nodig hebt om te installeren.
495
496

#2 · (Edited)
John, welke zekeringmaat heb je gebruikt voor de dashcam zelf?
Mijn dashcam heeft de stekker die in de sigarettenaansteker gaat, maar ik ga hem vast bedraden zoals jij. Ik denk dat als je de zekering van de sigarettenaansteker gebruikt, de dashcam dezelfde zekering kan gebruiken als je die zekering zou gebruiken als je de socket gebruikt. Ik hoop dat het logisch is

#3 · (Edited)
Hallo - de zekering van de dashcam is 3 ampère, die is inbegrepen in de Amazon-kit samen met de piggyback-adapter.
De piggyback gaat in de zekeringpositie van de sigarettenaansteker. Vervolgens plaats je de originele zekering van de sigarettenaansteker in de piggyback-adapter. Dan de 3 ampère in de piggyback om de dashcam van stroom te voorzien. Kortom, je gebruikt één zekeringkastpositie om twee items van stroom te voorzien, maar ze hebben hun eigen zekering. Ik hoop dat dat helpt.
Het is een beetje krap in de zekeringkast, dus mogelijk heb je een punttang nodig.
Bekijk de bedradingskit die ik heb gebruikt hieronder. Dit is vereist omdat de stroom wordt verlaagd tot, naar ik aanneem, 5V.

#5 ·
Ik ben bezig met het installeren van een dashcam en ik ga 2 voedingen hebben, één geschakeld met het contact en 1 permanent. Ze gaan allebei via een 2-wegschakelaar, dus als je hem aan wilt hebben als het contact uit staat, kan dat. Handig als je denkt dat je auto beschadigd zou kunnen raken, bijvoorbeeld op de parkeerplaats van de supermarkt.

#6 ·
Ik installeer een dashcam en ik ga 2 voedingen hebben, één geschakeld met contact en 1 permanent, ze gaan beide via een 2-wegschakelaar, dus als je hem aan wilt hebben als het contact uit staat, kan dat, handig als je denkt dat je auto beschadigd zou kunnen raken, bijvoorbeeld op de parkeerplaats van de supermarkt.
Hoi Pete22, ik heb een dashcam geïnstalleerd, maar alleen aangesloten via de sigarettenaansteker zekering, (uit als het contact uit staat) kun je me alsjeblieft vertellen welke zekering je hebt gebruikt voor de permanente stroomtoevoer, net als jij wil ik de parkeermodus etc. gebruiken. Bedankt John

#8 ·
Sorry John, ik heb mijn luie reet nog niet in beweging gekregen en het nog niet gedaan, er zouden een paar permanente positieve punten moeten zijn, de binnenverlichting is er één van.
Groeten Peter
Weet je zeker dat de binnenverlichting permanent aan is? Het licht op mijn 65plate dci 90 gaat na ongeveer 5 minuten uit, ook al staat de deur open

#10 ·
Ik heb een ruwe schets gemaakt van de aansluitingen voor een dashcam met 2 voedingen via een schakelaar, één permanent aan en de andere via het contact. Je hebt een onopvallende micro-usb auto camera hardwire kit van Amazon of eBay nodig en 2 piggyback zekeringen en een spdt-schakelaar die een uit-stand kan hebben als je dat wilt.

#15 ·
Hallo, ik weet dat dit misschien wat laat is, maar ik heb een dashcam gekocht bij Amazon en ik wilde ook een permanente live verbinding gebruiken om de parkeerfunctie te gebruiken.
Op een Captur uit 2014 heb ik de radio zekering gebruikt en daarop gepiggybackt.
De radio moet een permanente voeding hebben, want als je hem loskoppelt, moet je de radiocode opnieuw invoeren. DUS TREK DE ZEKERING NIET UIT TENZIJ JE HET WEET 😁

#19 ·
Mijn vrouw wilde een Dashcam (met parkeermodus batterijbesparing) laten installeren ... vele uren later (inclusief een zekering laten vallen Grrr) ... Ik heb de onderstaande aansluiting in de zekeringkast van de passagier gebruikt.

Voor een 2018 68 plaat 0.9 Iconic auto, gebruikte ik zekering 10, 25amp voor de permanente stroom. Voor geschakelde stroom gebruikte ik zekering 14, 15amp.

HTH iemand.

#20 ·
Verder op mijn bovenstaande post heeft dit een raar probleem veroorzaakt, namelijk dat wanneer de Blackvue Power Magic Pro in de parkeermodus staat, d.w.z. om de dashcam van stroom te voorzien, het de wegloopvergrendeling stopt met werken en op de bestuurdersknop drukt om te ontgrendelen.

Ik zal een andere zekering moeten onderzoeken..

Meer Grrrr

#21 ·
Verder op mijn bovenstaande post heeft dit een raar probleem veroorzaakt, namelijk dat wanneer de Blackvue Power Magic Pro in parkeermodus staat, d.w.z. om de dashcam van stroom te voorzien, het wegloopvergrendeling niet meer werkt en de bestuurdersknop om te ontgrendelen wordt ingedrukt.

Ik zal een andere zekering moeten onderzoeken..

Meer Grrrr
... en natuurlijk de mensen die het weten ... dit werkt afhankelijk van hoe je de auto vergrendelt/ontgrendelt ... dus niet raar, ik wist het gewoon niet.

#22 ·
Hallo, ik heb vandaag mijn Captur TCE 90 Dynamique media nav 2014 naar Halfords gebracht om een dashcam te laten installeren en ze zeiden dat ze het niet konden doen omdat de zekeringen een afgesloten eenheid zijn en ze het niet konden riskeren om andere zekeringen etc. op te blazen. Hoe krijg ik er een geïnstalleerd? Kan er een worden geïnstalleerd?

#28 ·
Hoi, ik heb vandaag mijn Captur TCE 90 Dynamique media nav 2014 naar Halfords gebracht om een dashcam te laten installeren en ze zeiden dat ze het niet konden doen omdat de zekeringen een afgesloten eenheid zijn en ze het risico niet konden lopen om andere zekeringen etc. op te blazen. Hoe krijg ik er een geïnstalleerd? Kan er een worden geïnstalleerd?
Denk je dat hij de zekeringkastdeksel bedoelde, die waarschijnlijk moeilijk te verwijderen is en dacht dat hij niet verwijderbaar was

#25 ·
Ik probeer een dashcam te installeren in mijn 2018 0.9 Signature. Het is me gelukt om de draad te trekken en de -ve chassisdraad aan te sluiten. Maar ik heb moeite met het plaatsen van de piggyback zekeringadapter in zekering 32 rechtsonder. De blok dat de 2 zekeringen vasthoudt, is te breed waardoor ik hem niet in de houder van F32 kan plaatsen. Als iemand weet waar ik een meer geschikte zekeringadapter kan vinden, zou ik dat op prijs stellen. Een andere optie is om een andere geschikte zekering te vinden om op te piggybacken.

#27 ·
Bedankt. Ik kopieerde het voorbeeld #18 in deze thread. De aftakking gaat naar beneden, waardoor het erg moeilijk is om de zekeringadapter te positioneren om hem op zijn plaats te drukken. Ik ga de methode proberen die in de link staat die u stuurde, waarbij de draad uit de bovenkant van de zekeringadapter komt, wat het gemakkelijker kan maken om te plaatsen.

#29 ·
Hallo allemaal, heb net de Wolf Box G900 dashcam gekocht, ik heb 2 ACC-aansluitingen nodig omdat ik de parkeermodus helemaal niet wil. Ik wil dat hij uitgaat als de motor uit is. Voor 1 ACC-aansluiting ga ik zekering 32 (sigarettenaansteker) gebruiken. Iemand een idee welke andere zekering ik kan gebruiken voor de 2e ACC-aansluiting?

Bedankt

#32 ·
Hoi allemaal, heb net de wolf box G900 dashcam gekocht, ik heb 2 ACC-aansluitingen nodig omdat ik de parkeermodus helemaal niet wil. Ik wil dat hij uitgaat als de motor uit is. Voor 1 ACC-aansluiting ga ik zekering 32 (sigarettenaansteker) gebruiken. Iemand een idee welke andere zekering ik kan gebruiken voor de 2e ACC-aansluiting?

Bedankt
Als je de parkeermodus niet nodig hebt, waarom sluit je dan de tweede kabel aan? Hij zou moeten werken met live, contactgestuurd en aarde. Ik heb dit al eerder gedaan en de reservekabel afgeblaft. Ik heb nog nooit van de G900 gehoord, dus het zou anders kunnen zijn.

#31 ·
Ik ben ook naar Halfords geweest en ze zeiden: “We monteren ze niet op hybrides”. Ze hebben me eigenlijk een plezier gedaan, want ik heb wat YouTube-video's bekeken en het uiteindelijk zelf gedaan - ik was toen 72 en slaagde erin om een ​​dashcam voor en achter te installeren zonder problemen - heb mezelf een flink stuk geld bespaard!!