Renault Captur Forums banner

Aktualizacja oprogramowania w celu ponownej kalibracji komputera silnika

20K views 43 replies 15 participants last post by  Phil7769  
#1 ·
W mojej aplikacji Renault otrzymałem wiadomość o treści: „Nasze zespoły zidentyfikowały, że Twój pojazd wymaga aktualizacji oprogramowania w celu ponownej kalibracji komputera silnika. Bez tej aktualizacji możesz zobaczyć kontrolki ostrzegawcze STOP i komunikat NIEBEZPIECZEŃSTWO AWARII ELEKTRYCZNEJ na desce rozdzielczej Twojego pojazdu. Możesz również doświadczyć awarii”.

Czy ktoś jeszcze otrzymał tę wiadomość? Samochód to 2023 Rive Gauche Hybrid, ale zakładam, że dotyczy to wszystkich samochodów z silnikiem hybrydowym?
Oczywiście umówię się na wizytę, aby to sprawdzić.
 
#2 ·
Tak, otrzymałem tę samą wiadomość, a samochód ma zaledwie 7 tygodni po dacie dostawy, 460 mil, captur phev. Miałem podobne problemy z moim poprzednim Renault, Megane, który powiedział mi, że jeśli nie zatrzymam silnika, zostanie on nieodwracalnie uszkodzony. Alarmujące. Jednak jechałem dalej i było dobrze. Ostatecznie oprogramowanie zostało poprawione. Skontaktuję się z dealerem w przyszłym tygodniu.
 
#4 ·
W mojej aplikacji Renault otrzymałem wiadomość, w której napisano: „Nasze zespoły zidentyfikowały, że Twój pojazd wymaga aktualizacji oprogramowania w celu ponownej kalibracji komputera silnika. Bez tej aktualizacji możesz zobaczyć kontrolki ostrzegawcze STOP i komunikat NIEBEZPIECZEŃSTWO AWARII ELEKTRYCZNEJ na desce rozdzielczej pojazdu. Możesz również doświadczyć awarii.”

Czy ktoś jeszcze otrzymał tę wiadomość? Samochód to 2023 Rive Gauche Hybrid, ale zakładam, że dotyczy to wszystkich samochodów z silnikiem hybrydowym?

Oczywiście umówię się na wizytę, aby to sprawdzić.
Tak, ja też. Chciałem wiedzieć, czy aktualizacja zawiera również poprawkę problemów z wysokimi obrotami.
Zawiera wszystko, co powiedziałeś powyżej.
Ale słyszałem, że była aktualizacja, aby naprawić obroty, zastanawiam się, czy to ta aktualizacja, która rozwiąże ten problem wraz z tymi powyżej???
 
#6 ·
Tak, mam. Chciałem wiedzieć, czy aktualizacja zawiera również poprawkę problemów z wysokimi obrotami.
Zawiera wszystko, co powiedziałeś powyżej.
Ale słyszałem, że była aktualizacja, aby naprawić obroty, i zastanawiam się, czy to aktualizacja, która będzie zawierać ten problem wraz z tymi powyżej???
Po pierwsze, nie wiedziałbym, dopóki nie zabiorą go do aktualizacji, a po drugie, jak pisałem wcześniej, mój samochód został dostarczony dopiero 1 marca i nie zauważyłem wysokich obrotów, więc może mój samochód już ma tę aktualizację? Minie trochę czasu, zanim będę mógł zarezerwować samochód z powodu zbliżających się wakacji, więc może ktoś inny będzie mógł zgłosić swoje ustalenia?
 
#5 ·
W mojej aplikacji Renault otrzymałem wiadomość, w której napisano: „Nasze zespoły zidentyfikowały, że Twój pojazd wymaga aktualizacji oprogramowania w celu ponownej kalibracji komputera silnika. Bez tej aktualizacji możesz zobaczyć kontrolki ostrzegawcze STOP i komunikat ELEKTRYCZNA AWARIA ZAGROŻENIE na desce rozdzielczej Twojego pojazdu. Możesz również doświadczyć awarii.”

Czy ktoś jeszcze otrzymał tę wiadomość? Samochód to 2023 Rive Gauche Hybrid, ale zakładam, że dotyczy to wszystkich samochodów z silnikiem hybrydowym?

Oczywiście umówię się na wizytę, aby to sprawdzić.
A takze mialem jeden wczesniej ale sprzedalem go niedlugo potem dla tego modelu bose edition
Ale ta aktualizacja jest dla wszystkich modeli na inżynierskim e tech
To się stało w tym samochodzie, który miałem, pojawiło się na wyświetlaczu deski rozdzielczej, wszystko migało na czerwono i mówiło stop awaria silnika samochodu i wszystko powyżej, jak mówisz, co zawiera aktualizacja,

To wszystko pojawiło się, gdy padał śnieg, a czujnik kamery na ekranie nie mógł nic odczytać z przodu, a na czujnikach był śnieg,
Myślę, że samochód uruchamia wtedy skanowanie błędów systemu, myśląc, co się dzieje, nie może nic odczytać z przodu,
Wtedy wyświetlacz na desce rozdzielczej zrobił się cały czerwony i wszystko, co było w aktualizacji, to wyświetlane błędy systemu, zatrzymaj samochód itp. itd., ale kiedy wrzuciłem samochód w bieg wsteczny, żeby cofnąć, zgasło,
Nigdy więcej tego nie widziałem,
Ale kiedy właśnie podjechałem do podjazdu, to się stało, powiedziało, że wystąpiła awaria systemu itp. itd.,
Ale jak powiedziałem, zgasło, kiedy cofałem podjazd, a kontrolka zarządzania silnikiem również zgasła,
Nigdy więcej tego nie widziałem,
Ale kilka tygodni później sprzedałem samochód dla tego, ale ten samochód, który sprzedałem, był fabrycznie nowy, sprzedałem go z powrotem z przebiegiem 200 mil, więc jest problem z nimi wszystkimi w tej kwestii, a także z wysokimi obrotami, więc mam nadzieję, że ta aktualizacja naprawi wszystko powyższe i wysokie obroty,
Czy wiesz?
Kto miał naprawę aktualizacji i czy silnik pracuje płynniej? ???
Daj mi znać, dzięki
Umówiłem mój samochód na to, zajmuje to ponad 5 godzin, więc potrzebują samochodu na dzień, żebyście wszyscy wiedzieli, ale jak mówię, nikt nie wydaje się wiedzieć, czy zawiera to poprawkę dla problemów z wysokimi obrotami, obroty są zbyt wysokie tylko po to, żeby naładować akumulatory, śmieszne, niepotrzebne, płynniejsze obroty nadal wykonują tę samą pracę.

Dam wam wszystkim znać później, czy naprawi to problem z wysokimi obrotami, jak tylko to zrobię, nie umówiłem się do 9 czerwca 2023 roku.
 
#8 ·
Twój to zrobi, weź to na drodze dwujezdniowej przy prędkości 80 km/h i więcej, kiedy silnik musi się włączyć, widzisz, że wchodzi na wysokie obroty, pedał gazu nic nie robi, żeby kontrolować, wtedy silnik wchodzi na obroty, więc silnik zachowuje się jak generator, który tylko tam siedzi i wkręca się w żyły.
Silniki elektryczne napędzają pojazd
a silnik wkręca się w obroty, ładując akumulatory w miarę jazdy.
Beznadziejny projekt, nie ma potrzeby wkręcać się tak wysoko, stałe obroty wykonują tę samą pracę, po prostu muszą to naprawić.
Spraw, by silnik miał niższe obroty, wkrótce się przekonasz z twoim.
 
#19 ·
Miałem wysokie obroty przed aktualizacją, ale niezbyt często. Od aktualizacji nadal mam wysokie obroty, ale wydają się nie tak wysokie jak wcześniej. Mam wrażenie, że szybciej się ładuje podczas zjeżdżania z górki, a zużycie paliwa wydaje się być lepsze. Dzisiaj podczas jazdy z Melton Mowbray do Derby komputer samochodowy pokazał średnio 62 mpg.
 
#21 ·
Miałem wysokie obroty przed aktualizacją, ale niezbyt często. Od aktualizacji nadal mam wysokie obroty, ale wydają się nie tak wysokie jak wcześniej. Mam wrażenie, że szybciej się ładuje podczas jazdy w dół wzgórza, a zużycie paliwa wydaje się być lepsze. Dzisiaj podczas jazdy z Melton Mowbray do Derby komputer samochodowy pokazał średnio 62 mpg.
Wygląda na to, że jest trochę lepiej niż po tej aktualizacji. Zakładam, że lepsze zużycie paliwa dzięki mniejszym obrotom w wysokim zakresie, więc mniej obrotów oznacza więcej mil na galon ☺
Daj znać, jak już skończę po 9 czerwca
 
#22 ·
Otrzymuję również przerażające powiadomienia w mojej aplikacji Renault. Mój PHEV ma zaledwie 10 miesięcy, więc umawiam się na pierwszy przegląd i próbuję to rozwiązać. Serwis Stoneacre Chesterfield powiedział, że wszystko jest zrobione, kiedy odebrałem samochód po czterech godzinach. Ale dzień później otwieram aplikację i wyskakuje ten sam komunikat! Jestem bardzo niezadowolony, dzwonię do serwisu, powiedzieli, że oddzwonią, czekam kilka godzin i nic. Jutro pojadę prosto do serwisu.
 
#23 ·
Ja też dostaję przerażające powiadomienia w mojej aplikacji Renault. Mój PHEV ma zaledwie 10 miesięcy, więc umawiam się na pierwszy przegląd i próbuję to rozwiązać. Serwis Stoneacre Chesterfield powiedział, że wszystko jest zrobione, kiedy odebrałem samochód po czterech godzinach. Ale dzień później otwieram aplikację i wyskakuje ten sam komunikat! Tak nieszczęśliwy, dzwonię do serwisu, powiedzieli, że oddzwonią, kilka godzin czekania, nic nie otrzymałem. Jutro pojadę prosto do serwisu.
Cześć, usunięcie wiadomości z mojej aplikacji zajęło ponad tydzień po wykonaniu aktualizacji.
 
#27 ·
W mojej aplikacji Renault otrzymałem wiadomość, w której napisano: „Nasze zespoły zidentyfikowały, że Twój pojazd wymaga aktualizacji oprogramowania w celu ponownej kalibracji komputera silnika. Bez tej aktualizacji możesz zobaczyć kontrolki STOP i komunikat NIEBEZPIECZEŃSTWO AWARII ELEKTRYCZNEJ na desce rozdzielczej pojazdu. Możesz również doświadczyć awarii”.

Czy ktoś jeszcze otrzymał tę wiadomość? Samochód to 2023 Rive Gauche Hybrid, ale zakładam, że dotyczy to wszystkich samochodów z silnikiem hybrydowym?

Oczywiście umówię się na wizytę, aby to sprawdzić.
Mój był taki sam w aplikacji, przejechałem 17000 mil i dzisiaj jest aktualizowany, po 8 godzinach nadal się aktualizuje, więc muszę czekać do jutra, żeby odzyskać samochód. Pożyczyli mi Zoe, który wydaje się mieć wiele podobnych dziwactw do Captura.
 
#30 ·
Mam 22 Meghan Sport i miałem wykonane wezwanie do serwisu, co pogorszyło stan mojego samochodu, obroty wzrastają powyżej 30-50 km/h, a teraz czasami utyka na 3 lub 4 biegu!! Zdejmuję nogę z pedału przyspieszenia, obroty nie spadają, więc czasami muszę się zatrzymać i wyłączyć samochód. I włączyć go ponownie! Dzieje się to prawie podczas każdej jazdy, a jeżdżę jako pielęgniarka Dostric do 12 godzin dziennie. Zadzwoniłem i umówiłem się na kolejne spotkanie, ponieważ sugerują, aby skontaktować się z nimi, jeśli nadal będę miał problemy, co zrobiłem. Zabrałem samochód z powrotem i powiedziano mi, że to 'charakterystyka' samochodu i nic nie mogą zrobić! Przed wezwaniem do serwisu robiła to sporadycznie, bez problemów z biegami... teraz podczas każdej podróży! Słyszę to i czuję w pedałach! Miałem również dwa razy włączone światła STOP i Engine Magamemt oraz utratę mocy!! Naprawdę sfrustrowany Renault, którzy wydają się być świadomi problemu i teraz słyszę, że to charakterystyka samochodu!!!
 
#32 ·
To nie jest poprawne, więc musisz to albo wycofać, albo eskalować dalej z Renault. Mam 23 Rive Gauche auto i chociaż nie byłem świadomy żadnych poważnych problemów z nadmiernym przyspieszaniem przed aktualizacją oprogramowania, nie doświadczyłem żadnych problemów od czasu przeprowadzenia aktualizacji.
Tak, wraca 1 sierpnia!! Nie jestem zadowolona i oni o tym wiedzą! Przepraszam za wszystkie moje błędy! Gotuję herbatę, pisząc, szukałam w Google, żeby zobaczyć, czy ktoś doświadcza tego problemu i natknęłam się na Twój post!! Może jestem dziewczyną i mogę zrobić minimum, żeby utrzymać samochód w ruchu, ale wiem, że samochody nie powinny przekraczać obrotów ani utykać na biegu!
 
#34 ·
Miałem dzisiaj roczny przegląd mojego Captur E-tech Hybrid, który obejmował 'Przeprogramowanie komputerów silnika' (podobno x4). Kod podany jako BLUE OTS 0E2M. Miałem problemy z nadmiernym wkręcaniem się na obroty, a także fałszywe ostrzeżenia, a technik serwisowy poinformował, że akcja serwisowa obejmuje nadmierne wkręcanie się na obroty. Przejechałem 5 mil drogą dwupasmową w drodze do domu i nie było żadnych oznak nadmiernego wkręcania się na obroty, nawet gdy wcisnąłem pedał gazu do dechy na wzniesieniu. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Akcja serwisowa zajęła 4 godziny plus serwis. Szukałem w Google BLUE OTS 0E2M i nic nie znalazłem. Nigdy nie otrzymałem żadnego powiadomienia w mojej aplikacji i nie otrzymałem listu, ponieważ akcja serwisowa została sklasyfikowana jako 'niezwiązana z bezpieczeństwem'. Spróbujcie to uzasadnić, próbując wyprzedzić ciężarówkę na wzgórzu w górach w nocy, a samochód nie chce zmienić biegu!!!
 
#36 ·
Miałem dzisiaj roczny przegląd mojego Captur E-tech Hybrid, który obejmował 'Przeprogramowanie komputerów silnika' (podobno x4). Kod podany jako BLUE OTS 0E2M. Miałem problemy z nadmiernym wkręcaniem się na obroty, a także fałszywe ostrzeżenia, a technik serwisowy poinformował, że akcja serwisowa obejmuje nadmierne wkręcanie się na obroty. Przejechałem 5 mil drogą dwupasmową w drodze do domu bez oznak nadmiernego wkręcania się na obroty, nawet gdy wcisnąłem pedał gazu do dechy na wzniesieniu. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Akcja serwisowa zajęła 4 godziny plus serwis. Szukałem w Google BLUE OTS 0E2M i nic nie znalazłem. Nie otrzymałem żadnego powiadomienia w mojej aplikacji i nie otrzymałem listu, ponieważ akcja serwisowa została sklasyfikowana jako 'niezwiązana z bezpieczeństwem'. Spróbuj to zakwalifikować, gdy próbujesz wyprzedzić ciężarówkę na wzgórzu w górach w nocy, a samochód nie zmienia biegu!!!
To zostało pokazane w aplikacji:

Image


Mój Captur idzie w ten piątek. Dealer wiedział o wszystkim. Ostatnio bardzo często mam nadmierne wkręcanie się na obroty.
 
#37 ·
Po aktualizacji zachowanie silnika uległo znacznej zmianie. Nie wkręca się już na zbyt wysokie obroty, ale także gdy jest zimny i silnik się uruchamia, pozostaje włączony. Przypuszczam, że dopóki się nie rozgrzeje. Nawet jeśli jest wystarczająco dużo naładowania.

Pojechałem dziś do supermarketu, a samochód miał ponad 70% naładowania, ale silnik i tak musiał się uruchomić (pod górę), ale był cichy i pozostał włączony przez całą drogę i po raz pierwszy od czasu posiadania samochodu bateria osiągnęła 100%.
 
#39 ·
Daj znać, jak tylko będziesz miał aktualizację, jeśli silnik będzie lepszy. Pozdrawiam
Dostałem aktualizację (Megane Plugin hybrid sport tourer) w zeszłym tygodniu. Ale zauważyłem, że samochód po aktualizacji pracuje mniej płynnie (głośniejszy hałas silnika). Kierownica zaczęła nawet lekko wibrować podczas jazdy autostradą. Czy ktoś miał takie samo (złe) doświadczenie? Co do cholery ta aktualizacja zrobiła z samochodem?
 
#40 ·
Dostałem aktualizację (Megane Plugin hybrid sport tourer) w zeszłym tygodniu. Ale zauważyłem, że samochód jeździ mniej płynnie po aktualizacji (głośniejszy hałas silnika). Kierownica zaczęła nawet lekko wibrować podczas jazdy autostradą. Czy ktoś miał takie samo (złe) doświadczenie? Co do cholery ta aktualizacja zrobiła z samochodem?
Wyraźnie coś jest nie tak, ponieważ nie powinno tak być - zamiast pytać tutaj, zabierz to z powrotem jak najszybciej i zleć sprawdzenie.