Renault Captur Forums banner
21 - 34 of 35 Posts
Hallo iedereen,
Ik ben Reza uit Iran. Ik heb een Renault Captur 1.2tce uit 2016. Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn boordcomputer door de tripafstand en ... automatisch elke 1 km te resetten. Ik heb een video van dit probleem gemaakt terwijl ik op de snelweg rijd. Bekijk het bijgevoegde bestand.

Bestanden gratis uploaden - 20220410_191144_1.mp4 - ufile.io

Mijn telefoon voor WhatsApp en ...
+989121058457

De beste wensen,

Ik heb Clio 4 RS200 EDC CUP 2013. modeljaar en mijn boordcomputer reset ook steeds na 1-2 km. Ik heb een nieuwe AGM-accu geĂŻnstalleerd, maar hij blijft die reset-**** doen. Verder een geweldige auto, maar dit probleem irriteert me. Is er een andere oplossing voor dit probleem?

Hoi allemaal, ik ben blij dat ik niet de enige ben met het probleem van het resetten van de kilometerstand. Ik begon aan mezelf te twijfelen. Ik heb mijn nieuwe Captur ongeveer 3 weken geleden gekocht, ik heb in totaal 352 mijl op de teller staan. Ik merkte het resetten van de kilometerstand voor het eerst kort nadat ik de auto van de dealer mee naar huis had genomen. Ik dacht dat ik iets verkeerd had gedaan toen ik aan het knutselen was, dus ik dacht er verder niet over na. Ik heb voor ÂŁ30 aan benzine in de auto gedaan en een aantal ritten van ongeveer 220 mijl gemaakt. Vanmorgen keek ik naar de gemiddelde mpg en de afgelegde kilometers (beide getallen worden linksboven in het scherm B/dash weergegeven) sinds het tanken van de auto, het stond op 98,5 mijl? Er is duidelijk iets gebeurd, vandaar de controle hier. Ik heb alles gereset, alle waarden, ik zal voor ÂŁ10 aan benzine in de auto doen en kijken wat er gebeurt voordat ik contact opneem met de dealer, voor het geval ik iets heb gedaan wat ik niet had moeten doen. Ik zou graag willen horen van eigenaren met vergelijkbare problemen en de oplossing die ze hebben gekregen/verkregen. Bedankt
Hoi
Ik heb hetzelfde probleem met de ODOMETER die zichzelf willekeurig automatisch reset.
Ik heb contact opgenomen met de dealer en ze hebben de instructies van de fabrikant opgevolgd. Ze hebben geen enkel onderdeel vervangen, maar alleen een software-update uitgevoerd. Twee maanden later gebeurde het opnieuw en ik nam aan dat dit ODOMETER-probleem een ​​voortdurend probleem is vanwege een constructiefout in het product.
Ik negeerde het feit gewoon en wat ik doe is de kilometerteller elke ochtend handmatig resetten en aan het einde van de dag de kilometerstanden opzoeken om te weten hoeveel km ik op een enkele dag heb gereden. Het gebeurt dat hij zich op een enkele dag nooit automatisch reset... Na 8 maanden. Ik neem aan dat het kilometertellerprobleem willekeurig optreedt na een paar dagen...
Vorige week heb ik de kilometerteller handmatig gereset en laten gaan.... Na 5 dagen keek ik en hij telde 160 km. De volgende dag... keek ik en hij telt 1 km... dus de kilometerteller reset weer automatisch.
Hoe dan ook... dat is mijn ervaring.
Als je dat probleem hebt opgelost, laat het me dan weten.
Bedankt.
Met vriendelijke groeten
Carlos Martins

Hallo,
Net Captur gekocht en gemerkt dat de boordcomputer automatisch reset. De kilometerteller werkt prima, maar andere parameters zoals verbruikte brandstof, gemiddeld verbruik, huidig verbruik, tripafstand resetten onderweg naar nul of --:--. Het reset willekeurig op elke rit, op elk moment. Ik ga ongeveer 3 mijl naar mijn werk en het reset 2-3 keer. Iemand een idee waarom dit gebeurt?

Captur 1,2L EDC
MY 2015
Hoi Sniegelis, heb je dit probleem opgelost? Ik heb dezelfde fout in mijn Megane 2019.

Bedankt, BR.

Mijn computer reset niet meer sinds december 2023; in november heb ik mijn dealer gevraagd om alle bestaande updates te installeren, voordat mijn garantie op 30 november afliep. Er bestaat dus wel een update, maar ik ken het nummer niet.

@vlado44

Hoi @vlado44, heb je dit probleem opgelost?
Ja. Nu is alles in orde. Het reset niet meer. Vorig jaar in april in Renault Adria P.A. - ze hebben alle benodigde software geĂĽpdatet (of geĂĽpgraded). Hardware is niet veranderd, alleen de software.
TPMS - is in 2021 opgelost bij de eerste servicebeurt. Destijds had Renault geen oplossing voor het resetten, maar wel voor TPMS. Ik heb 12500 gereden sinds vorig jaar en het is nooit meer gereset. Gelukkig.

Dus ik raad je aan om naar de service te gaan, als ze een probleem hebben, kunnen ze Adria P.A in Rijeka bellen en om een oplossing vragen. Mecanic naam - Robi.....Geweldige kerel!

Succes

Ja. Nu is alles in orde. Het reset het niet meer. Vorig jaar in april in Renault Adria P.A. - ze hebben alle benodigde software geĂĽpdatet (of geĂĽpgraded). De hardware is niet veranderd, alleen de software.
TPMS - is in 2021 opgelost. bij de eerste servicebeurt. Destijds had Renault geen oplossing voor het resetten, maar wel voor TPMS. Ik heb 12500 gereden sinds vorig jaar en het is nooit meer gereset. Gelukkig.

Dus ik raad je aan om naar de service te gaan, als ze een probleem hebben, kunnen ze Adria P.A in Rijeka bellen en om een oplossing vragen. Monteursnaam - Robi.....Geweldige kerel!

Succes
heel erg bedankt

:):)

Ik denk dat de nieuwe software de versnelling in de war heeft gestuurd: verschillende versnellingssnelheden.

Maar een bug is verholpen: geen waarschuwingen meer voor "niet-onderhouden wegen", of hoe het in het Engels klinkt; voorheen kreeg ik ze ook nadat ik ze had uitgeschakeld.

21 - 34 of 35 Posts